Saturday, January 16, 2010

BERITA MENYEDIHKAN TAKZIAH

pada 17 mei 2008, sebuah tragedi yang menyentuh hati pak long sekeluarga, ank sulongnya RIDZUAN meninggal dunia kerana kemalangan..waktu tu aku kat sekolah tgh wat sistem failing ngan kawan2. tiba2 bunyi kol cakap arwah abg x da..masa tu tuhan saja yang tau..aku dah anggap pak long sekeluarga mcam family aku..ajal maut di tangan tuhan kan...tp semalam aku dapat kol daripada mak long yang anak jiran sebelah rumahnya yang sulong jgak menimpa nasib yang sama semasa dia nak hantar tempeyek ke mana ntah aku kurang pasti tp masuk berita semalam aku x dan tgk....dia terbabas langgar pokok..sian kan mcm na la ati seorng ibu n ayah bila tgk ank dia meninggal keadaan mcm 2 . tp nk wat mcm na tu suma urusan allah..kita mampu mendoakannya agar arwah di tempatkan ditempat org yang beriman amin...al fatihah.
takziah kepada family kak lyza :
" umat islam digalakkan memberi nasihat kepada keluarga si mati supaya bertenang dan bersabar menghadapi ketentuan Ilahi"

1 comment: